Πόσο σημαντικές είναι οι διατάσεις για την προπόνησή μας?

AirBrush_20211111213717
χρήσιμες συμβουλές

Πόσο σημαντικές είναι οι διατάσεις για την προπόνησή μας?

Οι διατάσεις αφορούν ασκήσεις επιμήκυνσης των μυών  και των μαλακών μορίων που για κάποιο λόγο έχουν βραχυνθεί και χωρίζονται σε:

δυναμικές

στατικές

παθητικές

Αν και οι διατάσεις αποτελούν σημαντικό μέρος της προπόνησης οι περισσότεροι τις παραλείπουν.

Οι δικαιολογίες που ακούω πιο συχνά είναι «δεν έχω χρόνο», «θα τις κάνω στο σπίτι», «πρέπει να περπατήσω για την επιστροφή», «δεν μου χρειάζονται».

Έχετε όμως αναρωτηθεί τι θα μπορούσατε να κερδίσετε κάνοντας διατάσεις?

Ποια είναι τα οφέλη και τι προσφέρουν στο σώμα μας?

1. Βελτιώνουν την ευλυγισία και την φυσική κατάσταση

Αυτό νομίζω είναι το πιο γνωστό και ίσως και το προφανές. 

Η ευλυγισία αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία της φυσικής κατάστασης.

Άρα με την βελτίωση της ευλυγισίας μας, βελτιώνεται και η φυσική μας κατάσταση, ενώ παράλληλα μας κάνει πιο λειτουργικούς στην καθημερινότητά μας.

 

2. Βελτίωση της απόδοσής μας

Οι δυναμικές διατάσεις (δηλαδή με κίνηση) κατά την διάρκεια της προθέρμανσης, έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση.

Οι διατάσεις γενικότερα μας βοηθούν στην απόδοσή μας, καθώς αυξάνουν την κινητικότητα των αρθρώσεων, βελτιώνουν την ευλυγισία και συμβάλουν αποτελεσματικά στο συντονισμό των κινήσεων.

.3. Μειώνουν το καθυστερημένο μυϊκό πόνο

Πολλές φορές μετά την προπόνηση έχουμε την αίσθηση του ‘’πιασίματος’’ , κάτι που είναι γνωστό σαν καθυστερημένος μυϊκός πόνος και εμφανίζεται 24 -48 ώρες μετά την προπόνηση.

Κάνοντας διατάσεις μπορούμε να ‘’αναρρώσουμε’’ γρηγορότερα και να μειωθεί το πιάσιμο.

 

4.Επαναφέρει τους μύες στο αρχικό τους μήκος

Κατά την προπόνηση , και ειδικά στην προπόνηση με αντιστάσεις, οι μύες (όπως επίσης και τα μαλακά μόρια )βραχύνονται, δηλαδή μικραίνει το μήκος τους.

Με τις διατάσεις βοηθάμε τους μύες να επανέλθουν γρηγορότερα στο αρχικό τους μήκος.

Επιπρόσθετα, με τις διατάσεις προλαμβάνουμε μόνιμες βραχύνσεις των μυών και των συνδέσμων, σε καταστάσεις που υπάρχει προδιάθεση.

 

 

 

5. Μείωση του πόνου

Σύμφωνα με έρευνες οι διατάσεις μπορούν να μειώσουν τους μυϊκούς πόνους και ειδικά τους πόνους στην μέση και την πλάτη.

Ένα πρόγραμμα διατάσεων διάρκειας 30’-50’ την ημέρα είναι αρκετό για να βελτιώσει τους πόνους της πλάτης.

 

6. Δρουν ως αγχολυτικό

Όπως και με άλλες μορφές άσκησης, έτσι και με τις διατάσεις αυξάνεται η έκκριση ενδορφινών, ουσιών που παράγονται στον εγκέφαλό μας και είναι υπεύθυνες για  το αίσθημα γαλήνης.

Παράλληλα, επειδή οι διατάσεις γίνονται σε πιο χαλαρό ρυθμό από άλλες μορφές άσκησης, μειώνουν την ένταση και μας προσφέρουν την απόλυτη ηρεμία.

 

 

 

Βάλτε κι εσείς τις διατάσεις στην προπόνησή σας σε καθημερινή βάση.

Νιώστε την διαφορά στο σώμα σας.

Βοηθήστε το σώμα σας να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί.

Γίνετε πιο λειτουργικοί.

Keep Stretching!

 

 

 

 

Πηγές

https://www.webmd.com/back-pain/news/20111025/yoga-stretching-may-ease-lower-back-pain

https://www.webmd.com/fitness-exercise/features/sore-muscles-dont-stop-exercising#1

https://www.webmd.com/fitness-exercise/features/how-to-stretch#2

https://www.webmd.com/balance/guide/all-stressed-out