TIPS ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

20201108_161010
Tips

TIPS ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ


Τα καθίσματα (squats) είναι από τις πιο γνωστές ασκήσεις ενδυνάμωσης των κάτω άκρων. Συγκαταλέγεται στις πολυαρθικές ασκήσεις και συμπεριλαμβάνεται στο βασικό ασκησιολόγιο ενδυνάμωσης των ποδιών.

Βασικά σημεία της άσκησης:

  • Τοποθετούμε τα πέλματα στο άνοιγμα των ώμων
  • Στρέφουμε τα δάχτυλα λίγο προς τα έξω*
  • Πατάμε γερά όλο το πέλμα στο έδαφος, αλλά το βάρος του σώματος βρίσκεται προς τις πτέρνες
  • Λυγίζουμε και τα δύο γόνατα
  • Διατηρούμε τον κορμό στην όρθια θέση (κρατάμε το στήθος ψηλά)
  • Το βάρος του σώματος είναι μοιρασμένο και στα δύο πέλματα εξίσου
  • Ενεργοποιούμε γλουτούς και τετρακέφαλους, ώστε να επανέλθουμε στην αρχική θέση (όρθια θέση), με προσοχή ώστε να μην “κλειδώσει” το γόνατο*

info: “Κλείδωμα” του γόνατος (screw home rotation) -κατά την πλήρη έκταση του γόνατος η κνήμη πραγματοποιεί αυτόματα μία έξω στροφή 10°, η οποία “κλειδώνει” την άρθρωση. Για να κάνουμε όσο πιο ομαλή και φυσιολογική κίνηση στα γόνατα, χωρίς καταπόνηση, τοποθετούμε εξ αρχής τα πόδια μας  στο έδαφος κάνοντας αυτή την έξω στροφή!

Μύες και μυϊκές ομάδες που ενεργοποιούνται κατά την άσκηση:

  1. Τετρακέφαλος
  2. Γλουτιαίοι
  3. Εκτίνοντες του ισχίου